Mokymo(-si) strategijos pasirinkimas profesinės kalbos studijoms

Authors

  • Raimonda Brunevičiütė Kauno medicinos universitetas

DOI:

https://doi.org/10.5755/j01.sal.1.4.43410

Abstract

 Kintant besimokančiojo pasirengimo gyventi ir veikti sparčiai kintančiame pasaulyje supratimui ir
siekiant nuo mokymo paradigmos pereiti prie mokymosi paradigmos, aktualia tampa mokymosi strategijos
kalbų studijose problema. Straipsnyje mokymo(-si) strategijos, kaip savo mokymosi veiklos valdymo ir numatymo, pasirinkimo profesinės kalbos studijose problema analizuojama: išryškinant mokymo(-si) strategijų ir
kalbų mokymo principų santykį bei aptariant profesinės kalbos studijų specifiką ir šios specifikos sąlygotus
mokymo(-si) strategijos pasirinkimo ypatumus. Analizuojant istoriškai susiklosčiusių kalbų mokymo principų
ir mokymo(-si) strategijų santykį išryškėja tokie santykiai:

  • Gramatikos-vertimo mokymo principai suponuoja įsiminimo strategija:
  • natūraliojo mokymo principai geriausiai realizuojami imitavimo strategija;
  • komunikacinio kalbų mokymo principai nepakankamai realizuojami šiomis strategijomis;
  • savitą kalbos mokėjimo modelį sukurti geriausiai leidžia perkėlimo strategija.

Pabaigoje pateikiamos teorinės analizės išvados, akcentuojančios perkėlimo strategijos profesinės kalbos studijose sudaromas komunikacinio kalbų mokymo principų ir mokymosi paradigmos realizavimo prielaidas. 

Downloads

Published

2003-06-15

Issue

Section

STUDIES OF FOREIGN LANGUAGES