Anotuotas sakytinės kalbos tekstynas – intermedialiomis technologijomis paremta kalbų mokymo priemonė
Abstract
Taikomojoje kalbotyroje, ypač svetimų kalbų mokymo teorijoje ir praktikoje paintensyvėjus autentiškos kalbos pavyzdžių vartosenai, kalboms mokyti(s) prieš porą dešimtmečių buvo pradėta naudoti ir nauja priemonė – tekstynas, kuris jau anksčiau buvo pritaikomas kalboms tirti ir lyginti, žodynams sudaryti, automatinėms vertimo sistemoms kurti. Dabar, praėjus daugiau nei dvidešimčiai metų, vienakalbio ar keliakalbio tekstyno panaudojimas mokant kalbų tapo akivaizdus. Tekstynas tapo ne tik viena iš naujausių kalbos mokymo priemonių, bet ir mokymo metodu. Lietuvių kalbai mokyti sukurtas naujas 13–18 metų jaunuolių sakytinės kalbos tekstynas SACODEYL. Jis unikalus ne tik dėl autentiškos kalbos mokymo galimybės, spalvinio anotavimo, bet ir tuo, kad tai pirmasis viešai internetinėje erdvėje prieinamas intermedialiomis technologijomis (nufilmuotais interviu) paremtas tekstynas, kurio ir TELOS įrankio pagalba sukurtas gramatikos, leksikos, komunikacijos įgūdžių lavinimo ir tiriamųjų pratimų rinkinys. Toks tekstynais paremtas mokymas(is) yra modernus, skatinantis domėjimąsi lietuvių kalba tarp mokyklinio amžiaus jaunuolių visoje Europos Sąjungoje.Downloads
Published
2009-05-15
Issue
Section
COMPUTATIONAL LINGUISTICS
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
The copyright for the articles in this journal is retained by the author(s) with the first publication right granted to the journal. The journal is licensed under the Creative Commons Attribution License 4.0 (CC BY 4.0).

